Sabda Rasulullah s.aw.: “Aku tinggalkan kepada kamu 2 perkara. Kamu tidak akan sesat selamanya selama mana kamu berpegang dengan keduanya iaitu kitab alQur’an dan asSunnah”.

❤Doa dari Pengunjung Blog ini❤

ya ALLAH..jadikan pemilik blog ini muslimah yang solehah..isteri yang solehah..anak yang solehah..yang berjaya dengan cemerlang didunia dan diakhirat..ampunkan segala dosa dosanya..semoga pemilik blog ini kuat menghadapi ujian2 dariMU ..آمين..

Tuesday, 16 April 2013

..ZURIAT..

Sedih,stress,crying..agaknya inilah yang dialami oleh setiap wanita yang sudah lama berkahwin menantikan zuriat penyejuk mata dan jiwa.Seriously,kakngah alami perasaan ini.

Asyik tengok dan main anak orang lain ,nak juga main dengan anak sendiri.Rindu nak mengandung lagi selepas keguguran awal tahun hari tu.

Yup,i'm still young but only married people feel and know how life is lonely and zero without children.Tambahan pula pasangan yang sudah bertahun kahwin lagilah mereka ini kuat hadapi ujian ini.

Rezeki , Jodoh , Maut semua ditangan Allah.Yes ,i admit it.I'm faith in Allah.Mungkin Allah sedang mengatur yang terbaik untuk kakngah dan En hubby soleh yang tercinta.Mungkin Allah rezekikan kakngah pekerjaan yang berkat dan zuriat soleh solehah lepas ni.Hanya kakngah perlu berusaha dan bertawakal pada-NYA.



“Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar.
Dan memberi rezeki kepadanya tanpa di sangka-sangka.

Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkannya.

Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendakiNya.
Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.”
(At-Talaq:2,3)



رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِنَا
 أُمَّةً مُسْلِمَةً لَكَ
Maksudnya:  “Ya Tuhan kami, jadikanlah kami berdua orang yang tunduk patuh kepadaMU dan (jadikanlah) di antara zuriat kami umat yang tunduk patuh kepadaMU.”   (Al-Baqarah : 128)
  

رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ
 سَمِيعُ الدُّعَاءِ 
Maksudnya:  “Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa”.  (Ali-Imran : 38)




 رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي
 رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ 
Bermaksud:  “Ya Tuhanku, jadikanlah aku dan zuriatku orang-orang yang tetap mendirikan solat, ya Tuhan kami, perkenankanlah doaku.”  (Ibrahim : 40)




 رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي
 أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ 
صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي
 إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ

Bermaksud:  “Ya Tuhanku, tunjukilah aku untuk mensyukuri nikmat Engkau yang telah Engkau berikan kepadaku dan kepada ibu bapakku dan supaya aku dapat berbuat amal yang soleh yang Engkau redhai; berilah kebaikan kepadaku dengan (memberi kebaikan) kepada zuriatku. Sesungguhnya aku bertaubat kepada Engkau dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri.”  (Al-Ahqaf : 15)


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...